A 2004-ben alapított, majd 2006-ban újjáalakult ütőhangszeres trió fiatal művészei számos sikeres fellépésen vannak túl olyan rangos helyszíneken, mint a Zeneakadémia, a Pécsi Országos Színházi Találkozó, a Múzeumok Éjszakája vagy a kapolcsi Művészetek Völgye Fesztivál. Működésük fontos állomása volt 2008. március 26-a, amikor az Amadinda Ütőegyüttes koncertjén közreműködve, közösen adták elő a Triginta saját szerzeményeit, valamint tradicionális jávai és bali gamelánzenét a Budapesti Tavaszi Fesztiválon.
A Triginta Percussion egyedi stílusát az adja, hogy tagjai az ösztönös invenciót intelligensen kapcsolják össze mindazzal, amit tanulmányaik során eddig megismertek a világ ütőhangszeres magaskultúráiból. Hangszertárukon és játéktechnikájukon kitörölhetetlen nyomot hagytak a közel- és távol-keleti ütőhangszeres régiókban szerzett zenei élményeik. Így zenéjük is aktívan táplálkozik az indiai és indonéziai tradicionális zenekultúrák világából olykor Steve Reich és John Cage szellemi hagyatékán keresztül is szemlélve azokat , de mindezt egyedi és könnyen felismerhető stílusban alkalmazzák a játék során. A Triginta ebben az értelemben az európai kortárs ensemble-játék hagyományait is követi.
Repertoárjukon saját invenciók éppúgy szerepelnek, mint hagyományos dél-indiai, úgynevezett karnatikus improvizációk, vagy Jáva és Bali varázslatos gamelánzenéjének megszólaltatása. A Triginta számos helyen keresi az ütőhangszeres ritmuszene kapcsolatát a dallamszerűséggel és a zenei harmóniával is, ám mindennek egy egészen új dimenzióját csillantják meg, amely Európán kívüli hangzásokból táplálkozik, mégis megszólalásában jellegzetesen kortárs és európai. Az olykor elmélyült, máskor összetett kompozíciók közül természetesen nem maradhatnak el a virtuóz szólóbetétek sem.