A zenekart 1996-ban Kiss Erzsi és Hajnóczy Csaba alapította. A kezdetekben túlnyomórészt énekes témákra épülő szerzemények, mára egyensúlyba kerülnek a hangszeres ötletekkel, bár továbbra is születnek dalok acapella is. Mivel nem egy nyelv, és nem a nyelv hordozza az üzenenetet, az együttes bátran kiélheti játékos kedvét. Valójában örömzenélés az, amit a virtuális világzene mögé gondolnunk kell: szabad asszociációk, sok sok pillanatnyiság, érzelem, a kivétel nélkül dzsessztanszakot végzett zenésztársak tolmácsolásában.
A sokféleség a népiestől akár a drum and bass-on át, a sötétebb balladisztikus meséken keresztül a napsugaras francia sanzonok világáig ér, vagy akár a rockosabb 70-es éveket is jelenti. Mindezek elbeszélője ez a sajátságos, csak az együttesre jellemző éneknyelv, szövegtelen szöveg, mely idézőjelek között fogalmaz, illúziókban ringat, de a 21. századból fogalmazza meg magát.
Számos film és táncelőadás zenei anyaga az E.K.E.Z.: Artus Táncszínház, Román Sándor, Murányi Zsófi, Orkesztika Mozdulatszínház, Jancsó Miklós, Hajdú Szabolcs, Sopsits Árpád, Televíziós dokumentumfilmek, Tvműsorok.
Kiadott lemezek:
EGY KISS ERZSI ZENE (1998 Bahia) PARAISOMMO WANADAJ YO-YO-YO KUM DÉ KUM WAZAWAZA HUDEWANA CSIKICSIKI MAMARIADASTA HI-HU ZIMMEZUM FEELE BALLADA PARAKUNUKU BATM BITU PARIPITYI OLÉ UMUMBA
DELADELA (2001 Bahia) DELADELA PEUEE UUU OKATUMMATE ÁN ÁJRERE EWIKENÖ ARO FRANCIA RIARIA BETNA BÉRUN EYEYEY REGGAE
RÖNÉ ÁLMA (2004 K.Petrys) PAPABEJ ANA LYTINDI TOMMA HOLAHI T.W. PULEPO B.B. RIE LIPINKA 69 RÖNÉ DEBÖDÖP KAVICSOS FRANCIA II. HMM 79 PAPABEJ II. AHI M PŐ
”Amúgy az egész a 84-ben alakult Színházzal kezdődött (vagy erősödött meg egy életre)! Monteverdi Birkózókör, jelentése: Monteverdi zenére birkózni. Gyönyörűség! Czene Csaba volt benne a legelvarázsolóbb! Jeles András és Kamondy Ági alapították valójában! Hírdettek és mi jöttünk. Sok hangkisérlet, egymásra figyelés, rácsodálkozás. Tulajdonképpen az kellett, amit te tudsz legjobban a világon, és annak a belső izgalma és öröme. Feldolgoztunk Haiku-kat, Dobozi Imre Szélviharát 56-ról, Mrozek Rendőrségét. A többszöri búcsú után még J. András hívott Kaposvárra (Valahol Oroszországban), később a Szerbusz Tolsztoj /Nizsinszkijről/ és a Kleist meghalt c. előadásokhoz. A kaposvári munka alatt gyűjteni kezdtem az ének ötleteimet, dalaimat, és 95-ben megmutattam Hajnóczy Csabának. Tetszett és megalakultunk (Egy Kiss Erzsi Zene). Az együttes mellett párhuzamosan készítettem filmzenéket: Sopsits Árpád - Légyfogó, Hajdú Szabolcs - Cigánytörténet /vizsgafilm/, Jancsó Miklós - Nekem lámpást /kb.3 dal/. Készítettem zenét rajzfilmhez is Horváth Mari felkérésére (Állóképek). Egy táncelőadásban közreműködő zenészként, - saját szólamaimra énekelve - ért a következő felkérés Goda Gábortól (Artus), egy egész estés darab zenei anyagának megkomponálására. Ez volt a Káin kalapja. Magam is énekelek a darabban, több méteres álványon, hosszú, sötét ruhában, mint egy ős isten asszony....... egy ugyancsak velük játszott öt előadásos improvizatív performansz kívételével, még repertoáron van az Ozirisz tudósítások (Gésa jelmezben tudósítok, szövegelek, énekelek. Zeneszerző társam Temesvári Balázs), a Hókirálynő (Andersen meséjét mondom és a sajátomat énekelem, zeneszerzőtársam Balahoczky István).
2002 nyara óta tanítom Lukáts Andor-Jordán Tamás osztályát a Színművészeti Egyetemen. 2004 novemberében játszák majd a harmad éves diákok a már sikerrel bemutatott Euripidész Hippolütoszát L. Andor rendezésében a Stuttgárti Fesztiválon. A darab atmoszféra-, teremtés-, oltárénekei, csábító-, buja szerelem dalai az ő tolmácsolásukban hallható és látható. A meghívást az iskolába egy közös munkának köszönhettem: a Katona József Színházban játszott A.Schnitzler: Távoli vidék előadás szereplőjeként volt alkalma jó párszor végighallgatni az általam gyártott osztrák dalokat, keringőket. A Schilling Árpád rendezte Közellenségben Luthert játszotta. Ott zeneszerzőtársam Monori András volt. Jelenlegi színházi szerepem még a távoli hang megformálása a Fahim c. előadásban Kaposvárott. A dráma írója Lőrinczy Attila, rendezője Réthly Attila. Eric Sumo (Tövisházi Ambrus) lemezén egy számban közreműködöm. Egy várható közös lemezbemutatóig lesz abból még több is. Megtisztelő feladat! Állok elébe.”
Tagok:
Vajdovics Árpád 1970-ben született, hét évig hegedült általánosban, azután másfél évig zongorázott, szintis akart lenni. 16 évesen kezdett basszusgitározni a Mókus Örs nevű gimnáziumi zenekarban (később Sportszelet, Délután Hangulatcentrum ill. Mazola Keymöl névre hallgatott a zenekar). 1990-ben kijutott a Pori Jazz Fesztiválra a szintén gimnáziumi (Móricz gimi) Egon a Falon együtessel. Ebben az évben vették fel Lattmann Béla első tanítványaként a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola jazztanszakára is. Ezalatt a négy év alatt sokat koncertezett a Golden Era Jazzel, (tradicionális jazz), a Pepsi Érzéssel (punk), a Birta Trióval (jazzrock), helyettesített a Herfli Davidsonban (blues). Következő négy évét Hollandiában töltötte, az Amsterdaamse Hoogeschool voor de Kunsten jazztanszakán szerezte meg második diplomáját (basszusgitár-nagybőgő szakon), vezető tanára David de Marez Oyens volt. Hazajövetele óta (1998-tól) oszlopos tagja a Kiss Erzsi Zenekarnak, a Kampec Doloresnek, a Timeless Life-nak (jelenleg szünetel), a Kardos Négyesnek, a Pecának - ezekkel a zenekarokkal lemezeket készít, Európa-szerte turnézik.
G. Szabó Hunor Ez a mezőtúri fiú, az E.K.E.Z. dobosa, de sok gitáros szám szerzője és előadója is (Imádja a 70-es éveket!). Játszik még derbukkán, különböző ütőhangszereken, kalimbán, és a 3. lemezen egy Renault 16-oson is. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazzdob szakán végzett 2004-ben. Együttesei még a Kardos Négyes, Smarton Trió, Lamm Dávid quartett, Komisz Kenyér (magyar népzene), ahol brácsán és a kobzon játszik.
Sütő Márton 1978-ban született Budapesten. Kisiskolás évei alatt került szorosabb kapcsolatba a zenével, klasszikus trombitát tanult a lausanne-i konzervatóriumban. Ezzel egy időben figyelme egyre inkább a 68-69-es angliai rockzenei felé fordult. Ide sorolható a Led Zeppelin, a Deep Purple és a Black Sabbath megalakulása és elso lemezei, Jimi Hendrix Electic Ladylandje. Mindezek hatására kezdett el 93-ban a budapesti Erkel Ferenc Postás Zeneiskolában gitárt tanulni Juhász Gábornál. Itt ismerkedett meg a jazzel. 1997-ben egyetemi matematikai tanulmányokba kezdett, majd 2000-től párhuzamosan a LFZE jazz tanszékén tanult. Mindkét diplomáját 2004-ben szerezte meg. 2003 január 1. óta aktív tagja az E.K.E.Z.-nek. E mellett jelenleg a Smárton Trió ( Kovács Zoltán -bőgő, G. Szabó Hunor -dob) gitáros-zeneszerzőjeként találkozhat vele a kedves hallgató.
Kovács Linda 6 évig zongorázott zeneiskolában, majd a miskolci Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában tanult 2 évig. Érettségi után a köbányai zenei stúdióban képezte magát tovább. Jelenleg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazztanszakának növendéke. 2000-ben tagja lesz a Koala zenekarnak (tradicionális reggae). 2001 Márkus Tibor felkérésére az Equinox zenekar (jazz) tagja lesz, ahol Király Martinával együtt énekel. Ezzel egyidőben saját zenekart alapít (Kovács Linda quartet), amely a tradicionális jazzt alapul véve, saját hangzást képvisel. Vendégként énekel még a Fritz Jazz Company, Hagesher, Nagy László trió, Brezo quartet, Kada együttesekben.
Szantner Anna A Színművészeti Egyetem elvégzése után a pesti Katona József Színházhoz szerződött. Már az első évadban megkapta a Népszabadság Üstökös díját, a Gothár Péter rendezte Fekete tej c. darabban nyújtott Kicsi, azaz Sura megformálásáért. Ezt díjazta a Pécsi Országos Színházi Találkozó színész zsűrije is, és a Legjobb Női Alakítás díjjával jutalmazta. 1999 óta tagja az együttesnek. Színházi munkája mellett azonban már csak ritkán vannak közös koncertjeink! A Deladela-n kívü a Röné álmalemezen is hallhatjuk, láthatjuk.