We Are So Perfect White Anglo-Saxon Protestants We Are Satan´s Preachers Netán We Are Sexual Perverse? Bármelyik név lehetséges a W.A.S.P. rövidítés megfejtésére, Blackie Lawless főnök kajánul vigyorog, és nem árulja el a titkot. Mindegy is, 1982-ben akár a darázsról is elnevezhették a zenekart, mindig is a vad, nyers rock n roll volt a lényeg! Tulajdonképpen ez a mai napig nem változott, hiszen jöttek tagcserék, jött egyszer-egyszer szemléletváltás is, de a zsigeri előadás és az animális attitűd sosem csorbult.
A banda népszerűsége az 1980-as években érte el csúcspontját, minálunk is nagyrészt 92-ig láthattunk W.A.S.P.-felvarrókat a farmerdzsekiken. A W.A.S.P. esetében konkrét együttesről nem beszélhetünk, hiszen Blackie Lawless körül állandóan cserélődik a tagság; nem is lényeges, hogy éppen kik állnak körülötte a színpadon, itt nem az egyéni villogásokon van a hangsúly, hanem a csuklóból elnyomott, görcsmentes heavy metálon. Pont akkor lesznek kissé görcsösek, amikor a Főnökurat megszállja az érző művész, és túlstilizált progresszivitásban illetve szépelgő balladákban gondolkodik lásd például a The Crimson Idol lemezt 1992-ből. (Ettől függetlenül sok rajongónak ez a kedvence tőlük!)
A W.A.S.P. 1982-ben, Los Angelesben indult útjára olyan pályatársakkal, mint a Mötley Crüe vagy a Quiet Riot. Nem csoda, hogy a 84-ben megjelent, politikailag igencsak inkorrekt címmel megáldott Animal (Fuck Like A Beast) kislemezt betiltották az USA-ban, a L.O.V.E Machine és az I Wanna Be Somebody dalok viszont megmentették a bemutatkozó albumot nagy kedvencek lettek ugyanis! Ahogy maga a korong is az egyik legjobb a W.A.S.P. életműben, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a koncertprogramok jelentős hányada erre épül. Az azt követő The Last Command is kitermelte a maga megaslágerét a Blind In Texas képében (készült rá egy aranyos western-klip), s noha a 86-os Inside The Electric Circus egy érettebb mű, Blackie akképp nyilatkozott az albumról, mint egy megfáradt, kreativitását vesztette zenekar alkotásáról. Ettől függetlenül a rajongók szerették a dalokat, főként a 9.5.-N.A.S.T.Y.-t és a Uriah Heep klasszikusának átiratát, az Easy Livin-t. 1987-ben pedig egy koncertlemezen rögzítették a Long Beach-i arénában tartott bulijukat ez lett a Live In The Raw.
Azonban sokak számára az abszolút csúcsot a mai napig az 1989-ben napvilágot látott, politikus-hangvételű The Headless Children jelenti: ezzel jómagam is így vagyok, véleményem szerint remekmű, amelynek mindegyik száma tökéletes! Az egyöntetű siker ellenére Chris Holmes gitáros kilépett a zenekarból, amely ezt követően gyakorlatilag fel is oszlott. (Egy érdekesség, hogy Blackie egyik várományosa volt a Terminator 2: Az ítélet napja című akciófilm T-1000-as, cseppfolyós gyilokgép szerepének, de aztán mint azóta közismert ezt Robert Patrick kapta meg.) Lawless attól fogva szólópályára kívánt lépni, ám rajongói nyomásra mégiscsak újjáélesztette a W.A.S.P.-ot, immár egyszemélyes zenekarként.
1992-ben jelent meg a fent már tárgyalt The Crimson Idol, egy koncepciózus alkotás, amely rockoperaként lett beharangozva, jóllehet Blackie egymaga bújik a különböző szerepek bőrébe. A 82-es debütálás és a The Headless Children mellett általában ezt tartják a banda legjobb teljesítményének. Egyébiránt nem egy habkönnyű munka, a korai idők nyers, állatias himnuszai szinte teljesen hiányoznak, ehelyett jórészt az epikus balladák és a szelídebb metál szerzemények dominanciája érvényesül. Akárcsak elődje, az 1995-ös keltezésű Still Not Black Enough is egy önelemző, személyes szövegvilágú, komor hangulatú korong, és egy kiváló klip is készült a Black Forever dalhoz. A Kill Fuck Die már a címével megmutatta a visszakanyarodást a régi idők sokk-rockjához, itt csúcsosodott ki a zabolátlan düh, a muzsika pedig helyenként a kisöccs, Marilyn Manson rideg, ipari világára hajazott. A Helldorado újabb váltás: emitt az AC/DC szelleme lebeg a számok felett puritán, bulizós, boogie-ízű rock n roll slágergyűjtemény. És így tovább. Többé-kevésbé kétévente követték egymást az újabb stúdióalbumok, mint amilyen például a kétrészes The Neon God, amellyel a W.A.S.P. ismét a komplexebb témák felé fordult. A diadal azonban elmaradt, a mű sajnos elsikkadt, nem tudta megismételni a The Crimson Idol sikerét.
2009 október 12-én jelent meg a zenekar 13. nagylemeze Babylon címmel, mégpedig a Demolition Records gondozásában.
1984 WASP 1985 The Last Command 1986 Inside The Electric Circus 1989 The Headless Children 1992 The Crimson Idol 1995 Still Not Black Enough 1997 Kill Fuck Die 1999 Helldorado 2001 Unholy Terror 2002 Dying for the World 2004 The Neon God: Part One The Rise 2004 The Neon God: Part Two The Demise 2007 Dominator 2009 Babylon
Egyéb kiadványok:
1982 Demo 82 1982 Face The Attack Demo 1983 Demo 83 1983 Second Demo 83 1984 Animal (Fuck Like a Beast) (Single) 1984 I Wanna Be Somebody (Single) 1984 L.O.V.E. Machine promo (Single) 1984 The First Album Rehearsal Demos 1985 Cries in the Night (Single) 1985 L.O.V.E. Machine (Single) 1985 Sleeping in the Fire (Single) 1985 School Daze (Single) 1985 Live At The Lyceum, London Video/VHS 1985 Blind in Texas (Single) 1986 Wild Child (Single) 1986 9-5 Nasty (Single) 1987 Live Animal (Single) 1987 Scream Until You Like It (Single) 1987 Live... In the Raw (Live album) 1987 I Don´t Need No Doctor (Single) 1988 Videos in the Raw (Video/VHS) 1989 Mean Man (Single) 1989 The Real Me (Single) 1989 Forever Free (EP) 1992 The Story of Jonathan (Video/VHS) 1992 The Story of Jonathan (Single) 1992 Chainsaw Charlie (Single) 1992 Hold On to My Heart (Single) 1992 The Idol (Single) 1992 I Am One (Single) 1992 Am One, 10 inch vinyl (Single) 1993 First Blood, Last Visions (Video/VHS) 1993 First Blood, Last Cuts (Best Of) 1993 Sunset & Babylon (Single) 1995 Black Forever/Goodbye America (Single) 1997 Kill Kill Die (Censored version of Kill Fuck Die Single) 1997 Kill Fuck Die (Single) 1998 Double Live Assassins (Live album) 1999 Helldorado (Promo EP) 2000 Saturday Night´s Alright for Fighting (Single) 2000 Best of The Best (Best Of) 2000 The Sting (Live album) 2001 The Sting Live at the Key Club, L.A. (DVD) 2004 3 Song Sampler (Single) 2007 The Best of the Best (dupla Best Of)