hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
előadók   2005. február 11. péntek   14:18
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Natacha Atlas


  Natacha Atlas egyiptomi származású neurológus apa és angol jelmeztervező anya gyermekeként született Belgiumban, Brüsszel marokkói közösségében, elsajátítva a francia, arab, spanyol, angol nyelveket, az éneklés tudományát és a raq sharki technikákat, azaz a hastáncot, amit előadásaiba be is épít. Apai nagyapja Európába telepedve rövidítette le családnevét, El Atlasi helyett Atlasra. Marokkói illetve egyiptomi eredetű a családnevem, de fellelhető Szíriában és Libanonban is. nyilatkozta az énekesnő.
  
  Édesapjának bakelitlemez gyűjteménye a közel-keleti zenéktől a keleti klasszikusokig terjedt, míg a művésznő édesanyja inkább a Led Zeppelinért volt oda. A családi otthont Oum Kalsoum egyiptomi díva, a libanoni tenor Waldi El Safi és a Rahbani testvérek Fairuz számára írt zenéjének hangjai uralták. Imádtam a Fairuz/Rahbani stílusú fuzionáló zenét. A Rahbani testvérek nyugati és arab zenei képzést is kaptak; mielőtt megszülettem, már régen vegyítették a kettőt. Úgy éreztem, ha valaminek, hát ennek van értelme.
  
  Szülei válását követően Sussexben kezdett iskolába járni, Abdel Haalem Hafizért, a népszerű egyiptomi énekes színészért rajongott, aki 47 évesen 1977-ben hunyt el.
  16 éves korában édesanyjával Northampton városába költözött 2 évre, ahol a város első arab rocksztárjává vált, s kisvártatva Görögországba, Törökországba, a közel-keletre utazott, rokonságot és inspiráció után kutatva. Egy ideig Brüsszel és Nagy Britannia között ingázott, arab és török nightklubokban és egy belga salsa zenekarral lépett fel.
  
  1991-ben 2 együttes munkájában is közreműködött, mellyel megalapozta hírnevét. Az iLoca! Timbalja, amely a National Records válogatásban szerepelt, sokáig volt klubsláger, Jah Wobble Invadors of the Heart nevű formációjának Rise above Bedlam című lemezét amelyről 5 dalnak volt társszerzője N.A. Mercury díjra jelölték.
  
  A progresszív National Label hozta össze a Transglobal Underground londoni székhelyű multikulturális csapattal, amely nemcsak szólóénekesnőként szerződtette, de bátorította szólókarrierje elindítására is.
  Tim Whelan, Hamid Mantu és Nick Page, a TGU tagjai kulcsszerepet játszottak az 1995-ös Diaspora c. első szólóalbum létrejöttében. A TGU dubos tánczenei ritmusait a tradicionális arab zenével vegyítő fájdalmas szerelmes számok egy új csillag születéséhez vezettek. 1997-ben megjelent a Halim, 1999-ben pedig a Gedida című anyag, mely zenei áttörést hozott. Fransoise Hardy francia sanzonénekesnő Mon Amie la Rose című sanzonját arab stílusra ültette át, mellyel a 10 leghallgatottabb francia szám közé került, és a Victoire de la Musique díjon elnyerte a legjobb énekesnőnek járó elismerést. 2000-ben jelent meg remix albuma, melyen korábbi 3 lemezének dalait Talvin Singh and Youth keverte újra.
  2001-es, negyedik albumán, az Ayeshtenin szerepel többek között Jay Hawkins Nina Simone által sikerre vitt I put a Spell on You című számának arabos stílusú verziója.
  
  Más angol nyelvű számot is feldolgozott, például James Brown Its A (Mans Mans) Mans World című dalát; a mostani, Ana Hina című albumon egy újabb Nina Simone slágert gondolt újra, az elsöprő erejű Black is the Colourt, csakúgy, mint számos James Bond témát.
  Dalai egyiptomi szappanoperákban szerepelnek, habár leginkább Nagy Britanniában tartózkodik, legjobb barátnője kairói házában saját szobája van, ahová el is látogat, ha teheti.
  Átalakulok, ahogy ideérkezem mondja mosolyogva, a személyiségem mintegy 180-os fordulatot vesz. Későn kelek, csak nyúlok ide-oda, és fekete-fehér filmeket nézek a Rotana TV-n, vagy shisha bárba megyek a barátaimmal.
  
  Új utakat keresve 2002-ben a Language of Dreams című albumon tette közzé a ragyogó Foretold című számát Marc Eagleton társszerő, és Abdullah Chadeh quanun mestrer közreműködésével.
  Nem szeretem, ha kimódolt sémák mentén kell dolgoznom, vagy ha megmondják, mit csináljak. Amúgy sem lehet sokáig csinálni ugyanazt.
  2003-as Something Dangerious című albumával ismét irányt váltott, a lemez felöleli a rap, drumnbass, R&B, hindi pop, francia sanzon műfajait, arab, angol, hindi és francia nyelvre ültetve.
  A 2006-os zajos és gyökérkereső albuma a Mish Maoul, mely egyiptomi gyökereihez nyúl vissza.
  
  A legkülönfélébb zenészekkel dolgozott együtt, Sinead OConnorral, Sarah Brightmannel, az avantgárd kortárs komolyzenei szerző Jocelyn Pookkal, a termékeny ázsiai származású brit látnok Nitin Sawhney-val, és a sok hangszerhez értő Harvey Brough-gal, aki az Ana Hina c. album zenei rendezője is.
  Elkötelezett zenészek munkájában működött közre, mint a TGU (amely albumainak hangzásába oly jól illeszkedett az énekesnő varázslatos szirén éneke) tagok, Jah Wobble, Neil Sparks és Count Dubulah. A zenészek, akikkel szívesen alkot közösen a művésznő, egymás albumain is vendégszerepelnek. Remek, hogy Nagy Britanniában élhetünk. Láthatatlan szálak fűzik össze az embereket.
  
  Natacha Atlas egyre inkább hajlik a projektekben való gondolkodásra az Ana Hina után megjelenik még egy egyelőre cím nélküli elektronikus album, amely a TGU és a Flavasia közreműködésével készül. Tervei között szerepel egy latin album Marc Aegleton és Lokua Kanza közreműködésével, valamint egy kortárs komolyzenei album Jocelyn Pookkal.
  Imádom a kortárs komolyzenét mondja a Debussy, Satie, Korzakov rajongó Atlas Mindig is foglalkoztatott. De szeretem a tánczenét is. Az arab zene roppant rugalmas műfaj. Bármit megenged.


Kulcsszavak:
  Natacha Atlas 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Natacha Atlas

 kapcsolódó cikkek: 

Natacha Atlas & The Mazeeka Ensemble – „Ana Hina”

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Bemutatkozik a HCKRY (Hickory) zenekar
Animációs klipet készített a Red One House
Mínuszegy
CORVILLE
Skulld
Dawnstar
Vogon Ultramarines
Gutting Revue
The Immigrants
Art of Haven
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 jaded heart    akusztika    savage messiah    yonaka    jonny greenwood    bruce springsteen    crest of darkness    myra    dead kennedys    k3    igazából apa    short sharp shock    the smurfs movie    primal fear    all that remains    emi    nuclear beast    pulzus tehetségkutató    kyle eastwood    cd pince    les touffes kretiennes    james cameron    ac/dc    choice with no voice    arctic monkeys  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!