A zenekart 1996-ban hozta össze Matola István gitáros. A kezdeti időkben a saját nótákon kívül Morgoth, Amorphis, Deicide, Carcass feldolgozásokkal is próbálkoztunk. ´96 őszén felvettük a GRINDING című demóelőzetest, kizárólag koncertlehetőségek után kutatva. Meglepődtünk, hogy sokaknak tetszett ez az anyag, mert szörnyű körülmények között készült és ezt hallani is lehet...
Első koncertjeink ebben az időszakban zajlottak le, nem túl nagy sikerrel. 1997-ben már komolyabb koncertlehetőségek is akadtak, például a Fehérvári Zenei Napokon és kissebb death fesztiválokon.
´97 közepén már elkészültek azok a nóták, melyek csak 1998 májusában lettek rögzítve VILIFICATION címmel. Ez volt a zenekar első stúdiófelvétele, amely Németh Lojzi segítségével készült a Bikini stúdióban (16 óra alatt masterrel együtt!).
A Vilification sikeresnek bizonyult a death/grind undergroundban (a mai napig érkezik megrendelés erre az anyagra), és máig közel 300 példány kelt el belőle. Az év végén a zenekar négytagura fogyatkozott, az alapító Matola István kiválásával. Ettől a pillanattól már nem használtuk a Genocide nevet.
Az új név megtalálása előtt még volt egy koncertünk a budapesti Jail house klubban, ahol Vespa Crabro néven játszottunk. A Gutted nevet 1999-ben, közvetlenul a Shock! rockmagazin első válogatáslemezére való készülődés alatt vettük fel. A zenekar életében folyamatosan jelen lévő anyagi és próbahelygondok ekkor elérték a tetőpontot.
A válogatáslemezre gyakorlatilag próbák nélkül készítettük a felvételt. Ez rányomta a bélyegét a kész anyagra is. A felvétel a szolnoki denevér stúdióban készült, sajnos nem Töfivel. Ez a nóta az „A man drawn around me” volt és meglepő módon jó kritikákat kaptunk rá. A próbahelygondok még mindíg jelen voltak, ezért kénytelenek voltunk mindenbe belekapaszkodni amit csak elénk vetett a sors (barátnők lakása, szobája, bútorszerelő műhely, garázs...). Végül aztán...
2000-ben találtunk egy fixnek tunő helyet. Ebben az évben beneveztünk a Denevér Tehetségkutató Fesztiválra, melyen második helyezést értünk el és Zsolti elhozta a legjobb dobosnak járó semmit, ugyanis a szponzor lelépett. A 2. helyért Töfinél 60 óra stúdióidot nyertünk, amelyből még ezév májusában elhasználtunk kb 80-at (hahaha). A jó hangulat (+TÖFI!!!) és a próbák meghozták az eredményt, egy jó minoségű promóciós CD formájában. (Meg egy másik 20 számos CD, amiről Töfi nem is tud, mert éjszakánként csináltuk... egyszer majd megmutatjuk :)
A promó anyagot Fehérváron a Pont-mi stúdióban masteringeltettük Fekete Gáborral. Az elkészült 4 számos felvételt, másolt CD-n küldözgettük kiadóknak és néhány újságnak. A kritikák felülmúlták a várakozásunkat, bár a kiadók teljes lemeznyi anyagot vártak inkább bemutatkozásnak. Év végén megkezdődtek a tárgyalások a Japán Eclipse Records-sal és miután meggyőztük, hogy támogassa a lemezfelvételt gyorsan megírtunk még egy nótát, hogy legyen legalább 30 percnyi anyagunk. (Ennek ellenére olyan gyors lemezt vettünk fel, hogy alig lett 28 perc...)
A DEFILED című lemez 2001 tavaszán került felvételre szintén a Pont-mi stúdióban, természetesen Fekete Gáborral. A masteringet ezúttal a HSB stúdióban készíttettük el Regivel. A borító alapjául szolgáló rajzokat Rézmann Tamás követte el...állat!!! Jelenleg a 2. lemez nótáin dolgozunk. ...folyt köv...