hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
kultúra [tánc]  2009. október 2. péntek   12:12
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Bemutató a Mu Színházban: Fidelio Tánc Est - Magenta V. - Kovács Gerzson Péter / TranzDanz: Triptichon
2009. október 7- 8. 20:00., MU Színház – Budapest (XI. Körösy József utca 17.)

  A Triptichon előzményei a 2006-ban bemutatott Magenta I. Időben, a 2008-as Magenta II. Hic et nunc tétele és az utóbbi 2009-es variációja.
  
  Az Időben Alexander Balanescu és Sipos Mihály, a Hic et nunc Szelevényi Ákos, variációja Dresch Mihály zenéjére készült. Mindhárom esetben azonos esztétikai és koncepcionális bázison jöttek létre a produkciók, amely során a megtervezett (rendezett) színpadi struktúrák és az improvizáció azonos hangsúllyal voltak jelen. A magenta keverék szín, a színskála két végén elhelyezkedő vörös és kék egyesülése által jön létre, hordozza mindkettőt és új minőséget alkot.
  
  A néptánc és a kortárs tánc a tánctörténeti, a népzene és a
  kortárs zene a zenetörténeti, még és már megismerhető skálák végpontjai. Az est táncosa és zenészei ezen - csupán a kulturális kánonok által szembeállított - pólusok egyesítése által hoznak létre új, aktuális minőséget, magyar kortárs táncot és zenét. A Triptichon egy produkcióban egyesíti az eddigi tapasztalatokat és lép tovább megújulva:
  
  Időben
  
  Az első tétel térszervező formája a kör, amely részben a befejezettség, a lezártság, részben a teljesség, a tökéletesség szimbóluma. Az új zenésztárs, Szandai Mátyás és a táncos e körön belül, összezárva, egymásra utalva, egymást állandóan űzve, inspirálva haladnak egy spirális (valós és szellemi) úton a kör középpontjától távolodva, majd oda visszatérve. Játékuk a harmónia és a disszonancia egymástól elválaszthatatlan egysége, egy lezártnak és befejezettnek hitt (tanított) kultúra - akár konfliktusos - továbbélésének bizonyítéka.
  
  Hic et nunc
  
  A második tétel szimbóluma az egyenes: a színpad középső tengelyében, a cyclorámától a közönségig vezető fénysáv, végén egy vízzel teli tál. A zenész, Dresch Mihály (furulya, szoprán szaxofon) és KGP együtt haladnak az úton, már a tétel elején tudhatóan a végpontig. Viszonyuk támogató, segítő, egymást lendítik tovább és tovább az egyes holtpontokon, míg megérkeznek a kúthoz, a forráshoz, tóhoz, a megtisztító vagy beavató vízhez. Bár az egyenes mentén haladnak, utazásuk mégsem egyenes vonalú. Bár a színpad mélyéből előre visz az út, lehet, hogy az időben hátrafelé lépnek. A forrás az út vége vagy a kezdet?
  
  Ratio
  
  A harmadik tétel a tér a körül nem határolt, strukturálatlan, homogén, profán tér. Ebbe, a deszakralizált világba helyezi el magát a mai ember, aki bár általában nem tudja nem képes végérvényesen szakítani múltjával, hiszen ő maga is e múlt terméke. A világot ő maga teremti, szerkeszti, ő áll a középpontjában, ő szabja meg létezése határait gondolja, racionálisan. Egy sor megtagadásból és lemondásból tevődik össze, de még mindig kísértik azok a valóságok, amelyeket elutasított és megtagadott. (M. Eliade ). A tételben a táncos társa Lukács Miklós (cimbalom).
  
  Koreográfus, táncos: Kovács Gerzson Péter
  Zenészek:
  Szandai Mátyás - nagybőgő
  Dresch Mihály - furulya, szoprán szaxofon
  Lukács Miklós - cimbalom
  Látványtervező: KGP



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 yonderboi    no strings attached    godflesh    mc verse    michael fassbender    képregény    imperfect harmonies    tribute    anselmo    lady gaga     ripoff raskolnikov    striker    exarsis    lajkó félix    corrections house    die toten hosen     hugh grant    king diamond    hanggai    dark wave    mocsok 1 kölykök    nick mccarthy    paranormal activity 2    vale of tears    waking up  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!