hosting: Hunet
r35
  cikkekfotók        
kultúra [kiállítás]  2009. szeptember 30. szerda   14:55
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Fényelés c. - az NKA Fotóművészeti Ösztöndíjasainak beszámoló kiállítása
2009. október 1-25. Mai Manó Ház - Budapest

  A Nemzeti Kulturális Alap évek óta minden évben több mint egy tucatnyi fotográfus és fotóelméleti szakember munkáját, kutatását támogatja anyagilag. Idén fogalmazódott meg először az igény, hogy a kiválasztott pályázók egy kiállítás keretei között mutassák be az ösztöndíj segítségével készült műveiket. A Fényelés című tárlat, ahol vetítésekkel is találkozhat az érdeklődő, arra hivatott, hogy lehetőséget adjon az elkészült sorozatok és alkotási folyamatok minél teljesebb megismerésére. A különböző látásmódot, stílust és fotográfiai nyelvezetet alkalmazó művészek annyiban kötődnek egymáshoz a fénnyel való képalkotáson túl, hogy munkáik jelenleg egyidőben láthatóak Mai Manó egykori műtermének falai között. A látogató egy viszonylag széles panorámán keresztül fedezheti fel és vizsgálhatja meg a kortárs magyar fotográfia eltérő útjait, 13 képviselőjének tavaly készült alkotásain keresztül.
  
  Bartha Zsolt Péter (1962) Csarnokok című sorozatában elhagyott ipari épületek részleteit teszi főszereplővé. A képeken különös módon találkozik az ember által emelt, geometrikus formavilág rendje és az idő erejének szabályozhatatlan alakzatai.
  http://www.fotografus.hu/hu/fotografusok/barta-zsolt-peter
  
  Fekete András (1976) képriportjának témája oroszországi fiatalkorúak kiképzése, mellyel a nacionalista fegyverkezés szindrómájára mutat rá. A realista felvételek a Zashitnyik szervezet működését dokumentálják, személyes találkozásokkal, a mindennapokon keresztül.
  
  Gulyás Miklós (1957) Pannon Visual Discount címen egy fotográfia alapú művészkönyvet készített, melyben szokatlanul, a montázs-technikájával használja fel a kereskedelem látványvilágának elemeit. Iróniával tekint a fogyasztói társadalomra és alapanyagára: egy időben vet pillantást gyökeresen különböző, de jól ismert jelenségekre, termékekre és áldozataikra, azaz ránk.
  http://www.fotografus.hu/hu/fotografusok/gulyas-miklos
  
  Illés Barna (1964) A Moszkva című sorozatában a főváros egyik központi - a legtöbb ember számára emlékfoszlányokat, hangulatokat előhívó - terét választotta főtémának. A spontánnak ható, fiatalokról készült felvételek igazán észre sem vett élményeinket idézik fel a helyszínről: ismerősek, mégis valószerűtlenek egyszerre.
  http://www.fotografus.hu/hu/fotografusok/illes-barna
  
  Koncz Zsuzsa (1941) már évek óta a mozgásművészet megörökítésére koncentrál és fényképein az emberi testek és a tánc nyelvének végtelen formai és érzelmi változatainak pillanatait ragadja meg. Ahogy az alkotó is vallja; a táncművészet és a fotográfia is a látvány művészete, ami átível a nyelvi akadályokon - a gesztusok és színek uralta képek mindenkihez szólnak.
  
  Kovács Melinda (1969) szürreális mégis harmonikus csendéleteket készít, melyekhez erős szimbolikus töltettel rendelkező tárgyakat, növényeket és halott állatokat használ fel. Munkájában a festőiség találkozik a szokatlannal és a visszafogott szín és formavilág a súlyos jelképrendszerével együtt egy másik szférába invitálja a nézőt.
  
  Minyó Szert Károly (1955) fotográfiái egyedi, kézzel készített és alakított struktúrák. Tájkép Zavaró Elemekkel című sorozatában ismert környezetünknek ad új képi megfogalmazást, fizikai helyszíneket kémiai véletlenekkel ír újra és kísérleteivel irracionálissá alakítja a valóság hétköznapi képi megjelenését.
  www.szert.hu
  
  Sípos Dániel (1980) Modellek/Otthon fotóetűdje részben vagy teljesen a testük bemutatásából, kifejezőerejéből élő fiatal nők szokatlan, saját otthonukban készült portréiból áll. A megrendezett, privát terekben készült képeken abszurd helyzeteket figyelhetünk meg, melyek az exhibicionizmus és az intim, mesterkéletlen viselkedés furcsa disszonanciájával telítettek.
  http://artinlight.freeblog.hu/
  
  Szabó Dezső (1967) munkáiban a szemfényvesztésre törekszik, a közvetlen környezetünkből és a médiából ismert képeket, valóságszeleteket konstruálja újra. Épített makettjei a pszeudo-valóság nyelvén szólnak a fotográfia hatalmáról, a kiállításon bemutatott fekete fehér filmjében egy szélmalom-szimulációt láthatunk, minimalista rendezésben.
  http://www.vintage.hu
  
  Tasnádi László (1954) újabb experimentális fotográfiáinak kompozíciós és szimbolikus összekötő eleme a kör, mely hol bekeríti, hol éppen annak átlépésére készteti az ábrázolt témát. A manipulált képek többfajta idő és tér találkozását teszik lehetővé, bennük szubjektíven egyesül az emberfeletti a hétköznapival.
  
  Urbán Tamás (1945) 2008 óta kutatja a magyar rendőrségi fotózás történetét kiterjesztve korábbi, gyakorlatban szerzett ismereteit a múltbeli, mások által készített fényképekre, dokumentumokra. A Magyar Rendőr című újság archív anyagának még nem végleges - feldolgozott változata az interneten elérhető és a bűnügyi fotográfia tanulmányozására ad egyedi lehetőséget.
  http://urbantamas.hu/
  
  Vancsó Zoltán (1972) Szándéktalan Fény című, nemrégiben elkészült fotóalbumának képei a nézőt földi és égi utazásra kalauzolják. A fekete-fehér piktorializmus és szociofotográfia között egyensúlyozó alkotások nosztalgia közeli hangulatokat, a céltalanul utazó pillanatnyi élményeit, vízióit közvetítik.
  www.photovancso.com
  
  Varga István (1967) felvételeivel azokat a párás, megindítóan szép pillanatokat idézi meg, mikor a nap első sugarai jelenésszerűen, először pásztázzák végig a természetet. A Napfelkelte sorozatban olyan képekkel találkozhatunk, melyek többnyire ismeretlenek számunkra egyrészt feszített életformánk, másrészt környezetünkből eredő mindennapi, városi rutinunk miatt.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 symphonica     zoolander 2    adrenaline mob    vadvirágok blues band    rock the nation    nouvelle vague    yonaka    pearl jam    halálos iramban    mila kunis    harlott    moon of soul    macabre    cold snap    revamp    tony allen    phoenix    cameron    csizmás    alvin és a mókusok    as i lay dying    petőfi csarnok    kampec dolores    full of hate    motörhead  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!