A filmes szakma ugyanolyan, mint a többi: úgy lehet jó az ember benne, ha igazi mestereket talál, azután nem fogadja meg a tanácsaikat. David Leslie Johnson, Az árva (Orphan, hazai bemutató: szeptember 24.) című vérfagyasztó thriller írója A remény rabjai forgatásán ismerkedett össze Frank Darabont rendezővel. Ugyancsak a vágóasszisztens segédje volt, mégis megmutatta egy film forgatókönyvét a rendezőnek, aki azóta is jó barátja, és írásainak szigorú kritikusa maradt. Ő mondta azt, hogy minden figurát írjak úgy, hogy keresek hozzá egy közeli ismerősömet, vagy rokonomat, akire hasonlít: és a szereplő apró részleteit róla mintázzam emlékezik Darabont első tanácsára a forgatókönyvíró. Amikor Az árvá-t írni kezdtem, sokáig gondolkoztam, milyen élő példát keressek a film gyerek-főszereplőjéhez, Estherhez, és végül Hannibal Lectert választottam. Igaz, hogy a mi főszereplőnk egy bájos kislány, de Hannibal Lecter nekem legalább annyira élő figura, mintha közeli rokonom lenne. A bárányok hallgatnak-ot vagy tizenötször láttam. És aki a filmet megnézi, tényleg felfedezheti a kislányban a nagy elődöt