hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2009. február 9. hétfő   15:27
nincsen hozzászólás

szerző: Sylvio
Van der Graaf Generator
2009. január 21. Művészetek Palotája

  Félórát kapott az After Crying a Van der Graaf Generator előtt, ennyi ideje volt behangolni a közönséget a feladatnak eleget is tettek, habár meghívásuk teljesen felesleges volt. Utánuk ugyanis félórás átszerelési szünet jött, ami alatt az ember simán elhangolódik. A hangversenyterembe való visszatértével viszont sikerült újra behangolódnia, még annak ellenére is, hogy Peter Hamillnek teljesen elment a hangja az évek során. A rajzfilmfigurának is beillő nyurga angolt aki végig ásványvizet ivott és minden szám közt egy pohár magyar bort ízlelgetett az mentette meg, hogy rengeteg recitatív részt írt a számaiba.
  
  Fura volt, hogy rajta kívül a trióvá visszaszűkült Generátorban senki sem szólt egy szót sem, a dobos és másik billentyűs teljesen átadta magát a Parnasszus csúcsai ostromlásának habár a minimál háttérvetítésből ítélve inkább a víz alatt kellett legyünk, épp úgy vibráltak a fények mögöttük, mint a víz felszínén a nap sugarai alulról nézve. Persze nem is kellett ide több körítés néhány hangulatfényen túl.
  
  Szegény Peterre viszont úgy rászakadt a frontemberi feladat, hogy aranyosan zavarodott volt a közönséggel szemben vagy csak laza és alázatos, aki tudja, úgyis mindegy. Hangszercsere, pedálnyomogatás mindig jutott pár hümmögés és Yes, yes” a közönségnek.
  
  A Van Der Graaf Generator zenéje rokonságot mutat Haydnével már amennyiben számtalanszor tesznek úgy, mintha újra és újra más szerzeményt írnának a bécsi klasszicizmus zeneszerzőjének G-dúr, avagy Meglepetés-szimfóniájának híres üstdobütése köré (a meglehetősen hangos pillanatot azért komponálta bele a szerző a műbe, hogy fölébressze a lankadó figyelmű közönséget). Hát, a Generator mintha kifejezetten élvezné ennek a pillanatnak az újrajátszását.
  
  A színpadkép egyébként meglehetősen puritán volt ahhoz képest, amit a progresszív rock képviselőitől elvárna az ember és ez jó pont. Bebizonyosodott, két jó szintetizátorból mindenféle hangot ki lehet csikarni legyen az orgona, csilingelő harang, torzított gitár.
  
  Fura világba viszi a hallgatóságot a Van Der Graaf, egyszer elringatnak, majd rád üvöltenek, lidérces meséket adnak elő. De mindezt oly természetességgel, amit már egyre kevésbé vár a szerencsétlen módon csak progresszív rocknak elnevezett, már régen nem progresszív, hanem saját művészetétől elájuló, öncélú Művészektől az emberfia.
  
  A többség azt hiszi, ő találta fel a spanyolviaszt, nagyon ért a zenéhez (ez még igaz is lehet), közönségét kifejezetten érdeklik régi sztorik, amelyekkel alkalmasak arra, hogy összekacsintsanak: mi ott voltunk, mi, öreg rockerek. Így aztán három-négy órát állnak a színpadon, ezredszerre is megmutatják, mennyire értenek a hangszerükhöz, és dagályos dallamokat tolnak a hallgatóság fülébe, aki ezt még élvezi is, és nem elég neki a három-négy óra, még ráadást akar. Persze, az együttes is, visszajön, eljátszanak csak egy számot fél órán át.
  
  Nna, a Van Der Graaf nem ilyen, nem traktáltak régi sztorikkal, az öreg közölte, ők egy fiatal banda, és úgy tűnt, szinte észre sem veszi, hogy már nem egy klubban játszik, mert sajna klasszicizálódott és beleöregedett és bebocsáttatást nyert - a Művészetek Palotájába.
  
  Jött, ivott, eljátszotta melankóliával teli, lemondó extázisba kergető zenéjét, hogy a végén elaltasson, majd rémálomba hajszoljon minket kacskaringózó kompozícióival. Hát, ha David Lynch hallgatna progresszív rockot, biztos őket kérné fel filmzeneírásra.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. április 20.
Dan Patlansky Budapesten
2024. április 25.
Amit még sohasem láthattál a Parkból - a kulisszák mögé enged betekintést a Blahalouisiana vadonatúj live session videója
2024. április 26.
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Akik házibulit csaptak az MVM Dome-ban: a Depeche Mode
Suicidal Angels, Fusion Bomb, Crimson Fire
A Normandie lenyűgözte Budapestet a Dopamine turné keretében
Cattle Decapitation, Signs Of Swarm
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
 kiemelt 
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
  
„Kezdünk megöregedni, úgyhogy ne hagyd ki ezt a turnét” – ezzel az őszinte figyelmeztetéssel hirdette meg tavaszi koncertjeit a Nanowar of Steel

Dan Patlansky Budapesten
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
Megint Budapesten koncertezik Sting
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 hollywoodoo    inhale me    vl45    Árstíð    deicide    urne    dark shadows    boston manor    hanna    az igazi kaland    nohanded painter    panopticon    the town    jason staham    the young punx    dark funeral    toxic waltz    ripoff raskolnikov    superego    the halo effect    rimszkij-korszakov    natalie cole    basium    debustrol    morre  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!