hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2008. május 30. péntek   13:45
nincsen hozzászólás

szerző: Utazó
Kamelot, Firewind, Forever Slave
2008. április 20. Wigwam

  A Kamelot Artúr királyt és mondakörét, valamint a lovagkort felidéző csapata alig egy év után újra tiszteletét tette a Wigwamban. Ezen a turnén sem okoztak meglepetést, ha csak annyiban nem, hogy a csapat főembere, Khan hangszálproblémával volt kénytelen végignyomni több koncertet, köztük ezt is. E negatívum mellett azért pozitívum is akadt: nem kevés dalt játszottak például a legutolsó Ghost Opera albumukról.
  
  Az estét a goth irányultságú spanyol Forever Slave nyitotta meg, majd a klasszisokkal tökéletesebb görög Firewind következett. Mindkettőjüknek ez volt az első fellépése kis hazánkban, de hangsúlyozni szeretném, hogy a Firewind produkciója lényegesen jobb volt a spanyolokénál. A Mr. Gus által alapított Firewind ez idáig három maxit és öt albumot készített, elmondható tehát, hogy elég termékeny a csapat. Az idei, The Premonition című albumuk sokunknak még friss, de szerencsére nagyon hamar megszerethető ütős tételei miatt. Nem szeretnék kiemelni egyetlen egy dalt se, mert mind nagyon jó, de egy mégis kilóg ez a Maniac, bár azért ezzel sincs baj: jó átirat. Mr. Gus pedig ennek megfelelően nem aprózta el a magyarországi bemutatkozó produkciót, nyitásnak az Into the Fire-t és a 2006-os lemezükről az Insanity-t hallhattuk, majd a sort olyan jobbnál jobb alkotások folytatták, mint a Mercenary Man, a Head Up High, vagy a Circle of Life a már említett The Premonitionről. Nem hiszem, hogy bárkit is nehéz volt meggyőzniük, hisz a csapat remek muzsikusokból áll (Apollo Papathanasio ének; Mark Cross dob; Gus G.- gitár; Petros Christo bass; Bob Katsionis billentyű/ gitár), de azért teljes erőből folytatták az inváziót a 2006-os Allegiance Falling To Pieces-ével és a 2002-es Between Heaven and Hell album címadójával. A szeánszt aztán a Burning Earthről az I Am The Anger-rel fejezték be. Csak annyit mondhatok: soha rosszabb bemutatkozást egy zenekarnak. Gusék nem is állnak meg, turnét turnéra halmoznak: a mostani, május 5-én végződő kör után rögvest az Arch Enemy, a Dark Tranquillity és a Divine Heresy társaságában folytatják a koncertezést június 11-ig a Tyranny and Bloodshred nevű túra keretében Észak-Amerikában, és akkor a nyári fesztiválokat meg az angol turnét még nem is említettem.
  
  Az ötös ütős produkciója után nem kellett sokat várnunk, hogy egy év után újra színpadon láthassuk a Kamelot legénységét, és a név ez alkalommal is garanciát jelentett a minőségre. A rajongók most is garmadával érkeztek, és a zenekar komplex felépítésű, mégis egyenes vonalú, nagyon fogyasztható, minőségi dallamokkal felvértezett, és sok estben lírai alkotásait úgy szívták magukba, mint az itatóspapír. Ennek ellenére a hibátlanul felépített produkciót a túlvezérelt hangfalak, valamint Roy Sćtre „Khan” Khantatat hangszálproblémája kissé problémássá tették.
  
  A koncert csendes félhomályban és a legutóbbi, Ghost Opera című lemezt nyitó Solitaire kellemes hegedű intró/szólójával vette kezdetét. Stílusos kezdés volt ez, és a folytatás sem volt rosszabb, mert ugyanerről az albumról hallhattuk a húzós Rule the Worldöt. Természetesen a Kamelot sem viszakozik, ha egy újabb bőrt húzhat le valamelyik korábbi munkájáról, ezért az idei évben újra megjelenttette az említett anyagot egy bónuszlemezzel együtt, az igen fantáziátlan Ghost Opera The Second Coming cím alatt (hangsúlyozom, csak gyűjtőknek ajánlott!), így aztán ez a mostani fellépés bővelkedett az erről származó dalokban: szám szerint öt hangzott el. Ennek ellenére nem mondhatom, hogy túlzásba estek. A korábbi albumok közül a 2005-ös The Black Halo-ról hallhattuk a When the lights are Down vágtázását és a vibráló Soul Society-t is, természetesen ezek is nagyon találóak voltak, és az Epicáról elővett, szirének énekével megtűzdelt, líraibb Descent of the Archangel, valamint a pátoszos Center of the Universe műsorba választása sem volt rossz döntés. A tempót aztán az Abandoned szívtépő és könnyfakasztó soraival vették vissza, nagyban növelve ezzel a párok tapadási együtthatóját, majd a nélkülözhetetlen Night of Arabia és a progresszívebb jellegű The Human Stain igazi kamelotos melódiáival sodortak tovább. Itt is meg kell jegyeznem, hogy Khan mesternek a hangja szempontjából aznap már mindegy volt, hiába jók az adottságai de azért látványos lovagi és olykor hősszerelmesi pózaival igyekezett kárpótolni a közönségét. A rákövetkezőkben még beleszagolhattuk a sikeres és közkedvelt, csupa harmónia The Haunting című dalukba, szintén The Black Halo-ról, majd egy keserves instrumentális billentyűszólót hallhattunk Palotai Olivértől, és a rőzselobogtató Forever-t. Ha jól emlékszem, akkor a koncert végére maradt a wagneri ihletésű, teátrális Ghost Opera és a távol-keleti érzületű, kommersz Love you to Death, valamint végszónak a Karma. Nem volt rossz ez a befejezés, nem panaszkodhattunk a teljes műsorra sem, hacsak annyiban nem, hogy Khan ezen a fellépésén nem tudta az elvárható maximumot nyújtani. Talán majd a következő alkalommal, ha a szerencse is velük lesz, nem csak a démonok meg a szellemek az Operából.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 kamarás iván    velvet underground    fábián juli    ana de la reguera    new found glory    the bourne legacy    mc verse    fergie    harloch    world invasion    tom hanks    sidetracked!    kassák lajos    esa holopainen    sacha baron cohen    atomic playboyz    bolondos dallamok    johnny english    a38    faithless    lifespark    hegyalja    fuck your pride    spielberg    porcupine tree  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!