hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2002. március 6. szerda   14:17
nincsen hozzászólás

szerző: Ervin és Higany
Rollins Band, Superbutt
2002 Február 21, csütörtök este 7 óra, Petőfi Csarnok

  A Therion koncert után újabb külföldi fellépő tisztelte meg a Petőfi Csarnok deszkáit, nevezetesen Henry Rollins és zenekara. Nagyrészt köszönhető volt mindez Vörös Andrásnak a Superbutt-ból és a házvezetőség lelkes és kitartó munkájának. Az R.B. magyarországi fellépése része volt egy nagy föld körüli turnénak, melyen a Nice című új albumukat mutatják be az egész világon. A budapesti koncert előtti napokban többek közt felléptek Salzburgban és Zágrábban, a 21-i budapesti koncertet követő napokban meg Prágában, Towsonban, Bostonban, Buffaloban.
   A rendezvény hangosításáról elismeréssel szólhatunk. Mind a felfüggesztett magas hangokat kibocsátó, mind a színpad elé helyezett basszus ládák hangerejét és tisztaságát dicséret illeti. Emellett a minőségi szolgáltatás mellett láthattuk újra, de most előzenekarként a Superbutt-ot.
   A Superbutt is főként új, tavaly megjelent első anyagával állt színpadra. Nem sokkal ezelőtt Bulgáriában turnéztak, melynek eredménye egy ottani lemezszerződés lett. Vörös András a FreshFabrikból való kiválása után hozta létre a formációt 2000 elején. Fél nyolc tájékán robbantak be a színpadra iszonyú lendülettel. Mint mindig, most is mellőztek mindenféle felesleges allűrt produkciójukból, csak a zenére koncentráltak az énekes András karizmatikus egyénisége mellett. A zenészek nagyfokú technikai precizitása egy nagyon lendületes, aktív és zúzos koncertet eredményezett. A nagyon gyatra fényviszonyokat szinte észre sem vettük, annyira lekötött minket a produkció egésze. A 2 minutes for roughing című első albumukról, valamint a közeljövőben megjelenő korongról is játszottak számokat, többel közt a következőeket: Bee; Helmet and Gloves (új!); Losing My Way; Fishmachine (új!) ; Jack is a Dull; Kneeling in the Corner; Denied; Lust a Kills; Pull Ring.
  
   Superbutt után gyors színpad képváltás, a Superbutt által használt dobfelszerelést és egyéb zajkeltő berendezéseket hihetetlen sebességgel távolították el a színpadról. A technikusok most nem sokat tököltek, gyorsan lezavarták a színpadkép kialakítását és átadták a helyet a Rollins Band-nek. A színpadot két részre szabdalták, leszőnyegezték és a kétoldalt monitorokkal választották el. Ide ékelődött be a koncert végéig Rollins mester, aki amúgy egy igen sokoldalú ember, ami talán hiperaktivitásával is magyarázható, de talán egyfajta végtelen tenni akarás is van benne. Ő egy tipikus lázadó, ugyanakkor író, költő, lemezkiadó és nem utolsó sorban talán színész is, ezt bizonyítják filmszerepei (Lost Highway, Szemtől szembe...). Ezenkívül ismert Rollins híres kegyetlenkedése és vele járó munkabírása is, amely szinte határtalan. Nem kíméli magát sem, a közönségét sem és pláne nem zenészeit. Előző zenekarával a Black Flaggel is sikeres volt már, ott egy nagyon erőteljes hardcore-t játszottak. 1981 és 1986 között ezzel a formációval már rengeteg koncertet lezavartak, 1987-től meg saját zenekarával folytatta mindezt. A színpadra legelőször Jason Mackenroth sétált be tekintélyes hosszúságú hajzattal és egy egyszerű dobtémával hívta színpadra Jim Wilson-t, hercig kis kalapban, melytől a koncert végéig nem tudott megszabadulni. Őt pedig Marcus Blak követte a gitárokmonitorok mögé. Ők így hárman kiváló rock and roll feelinget teremtettek, minek végkifejlete Rollins határozott megjelenése volt. Szokásos fekete dinamó gatyában és tekintélyes méretű tetoválásaival közelítette meg az előre kipárnázott helyét. Rollins nem sokat magyarázott, szinte nem is konferált, csak megragadta a mikrofont és a vezetékkel együtt ezerszer csavarta magára.
   Minden köszönés helyett rögtön bele kezdett a koncertbe a Liar című számmal. Ekkor elkezdett prózában dallamosan beszélni, érces hangja kegyetlenül belehasított a levegőbe. Arcának minden kifejezése egy-egy történetet mesél el. Minden kivárásnál más és más pózba helyezte ajkait. Energikusan artikulált és villogtatta fogsorát, fújta az anyagot az orrából (félre az illemmel, itt most ez nem számít), nyelt és köpködött vízsugarakat a földre. Tucatszám locsolta magára a falkonokban lévő vizet. A teste izzadt és a dinamója csuromvíz volt, mint ázott madáré. Jobbra-balra tekingetett és határozottan vitte a produkciót végtelenbe meredő tekintetével, miközben újabb és újabb számok peregtek le. Hihetetlen energiával gesztikulált, miközben több ezer watt-nyi fehér, vakító fény borította be. Eközben folyamatosan guggolt, hajolt, mozgott és feszítette izmait és artériáit. Aki nem ismeri, annak kicsit nehezen felismerhető a dolog, mert Rollins a számok között ritkán konferál és fűz a dalokhoz gondolatokat. Aminek eredménye egy folyamatosan hömpölygő, megszakítás nélküli produkció volt. A kivételek azt mondatják, hogy időnként kicsit meg kell szólaltatni a közönséget, de ez úgy látszik neki nem számít. Valahogy azért illik bemutatni kísérőit, legalább egy kis időre megpihenni a színpadon a bemutatás alatt. Teljesen a hatása alatt voltunk, szinte nem lehet érteni az elhangzó neveket és csakúgy hadarta a többi információt, amik kikívánkoztak belőle.
  
   Rollins igyekezett úgy kiválogatni a zenésztársait, hogy azok ne az iszonyatos hangszeres szólóikkal tűnjenek ki, hanem inkább a hangsúlyt a szigorúbb és pontosabb akkord és riff fogások tegyék ki. A gitár és basszus nyers, tiszta és felejthetetlenül eredeti rockhangzást adott vissza. Egy síkon, egy hangnemben tisztán mozdult és hatolt bele a hallójáratainkba minden felcsendülő hang. A koncerten némi hatásvadász szünet is volt, a rajongók hangjának edzése végett és talán azért, hogy megnézze nem alszanak-e még véletlen? Sokan ezekre a kis szünetekre egyfajta őrületes üvöltéssel jeleztek vissza , egyesek csakúgy fejbólintással és tapssal tették ugyanezt, míg mások teli műanyag sörös poharakat küldtek hátulról a színpad irányába, nem kímélve az előttük állók aránylag száraz öltözékét, sem a biztonsági erőket. A koncert anyagát nagyrészt a új lemez a Nice és a Get some go again biztosította, de azért régebbi dolgokhoz is szívesen visszanyúlt, mint például egy Black Flag klasszikus, vagy a Disconnect a weight. A koncert végén azért természetesen a zenekar tagjait bemutatta, ebből tudhattuk meg, hogy ez a magával ragadó intenzív koncert nyolcvan perc után tényleg véget ért. Akik ott voltak február 21-én a PeCsa-ban, azokak iszonyúan jó élményben lehetett részük mindkét fellépő esetében, még az év elején tartunk, de megkockáztatom, hogy az év végén ezt a koncertet fogjuk az év koncertjének nevezni. Az eljátszott számok nagyjából a következők voltak: Disconnect (1994), On the day (2000), Up for It (2002), Whats the Matter (2002), Tearing (1992), Illumination ( 2000), Mother, Stop Look Lisen (2002), Ten Times, One Shot (2002), Going out Strange (2002), Thinking Cap (2000), Get Some Go Again (2000), Your Number is One (2002), Do It- (1990).



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 mr. bean        mapez    fall out boy    type o negative    sicitur adastra    wass albert    death by stereo    győri andrea éva    the order of apollyon    terror    thomas balmes    jens bogren    world invasion    sabaton    nile    helstar    profane omen    kaszás géza    adrien brody    vhk    beastie boys    máté bence    wasted struggle    silenus  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!